Veelgestelde vragen

1. ALGEMEEN

1.1 Wat is Benefits at Work?

Benefits at Work is het voordelenplatform dat in opdracht van de federale overheid gecreëerd werd in samenwerking met corporate benefits benelux, een bedrijf gespecialiseerd in het zoeken en aanbieden van voordelen. Gerenommeerde merken en bekende pretparken stellen hun producten en diensten ter beschikking tegen uitzonderlijke voorwaarden.

2. TOEGANG

2.1 Wie heeft recht op de voordelen?

De voordelen zijn voorbehouden aan de statutaire en contractuele personeelsleden van de diensten die deel uitmaken van het Federaal Administratief Openbaar Ambt en van de federale diensten die onderworpen zijn aan het syndicaal statuut geregeld door de wet van 19 december 1974. De federale ambtenaren blijven na hun pensioen verder recht hebben op de voordelen.

2.2 Ik ben recent in dienst getreden bij de federale overheid. Wanneer en hoe zal ik toegang krijgen tot de voordelen?

Ongeveer zes weken na je indiensttreding ontvang je van de dienst FED+ een schrijven met daarin het nummer van je lidmaatschap. Met dit nummer log je in op www.fedplus.be, van waaruit je eenvoudig naar de voordelen kan gaan via de knop "Naar Benefits at Work".

2.3 Ik heb geen lidnummer ontvangen. Wat kan ik doen?

Contacteer FED+ via het contactformulier op www.fedplus.be zodat zij dit kunnen onderzoeken en je een antwoord bezorgen.

2.4 Hoe krijg ik toegang tot Benefits at Work?

Je kan inloggen via de URL www.fedplus.be met jouw lidnummer. Van daaruit kan je doorklikken naar de voordelen via de knop "Naar Benefits at Work". Bij een eerste bezoek aan de voordelenwebsite is een eenmalige registratie vereist. Gelieve even de tijd te nemen om de gegevens te vervolledigen. Check nadien zeker je mailbox, want je ontvangt een activatiecode. Na het invoeren van deze code, is jouw toegang actief.

Download hier de handleiding "Hoe registreren?".

2.5 Hoe kan ik de Benefits at Work app gebruiken?

Download de corporate benefits app in de Google Play Store of de Apple iOS App Store. Om te koppelen: geef jouw platformnaam „BOSA“ in of scan de QR-code in jouw profiel. De eerste keer dat je de app gebruikt, dien je een wachtwoord in te stellen via „Wachtwoord vergeten“. Geef hiervoor het e-mailadres in van jouw FED+ account. Met het ingestelde wachtwoord kan je vervolgens inloggen op de app. Nog niet geregistreerd? Maak dan eerst een account aan via www.fedplus.be.

Download hier de handleiding "Hoe de app gebruiken?".

2.6 Mijn e-mailadres is gewijzigd, wat moet ik doen?

Gelieve corporate benefits een bericht te sturen via het contactformulier onderaan de pagina met onderwerp “Wijziging e-mailadres” en zij passen dit graag voor je aan.

2.7 Wat gebeurt er als ik bij een andere federale overheidsdienst ga werken?

Je behoudt je lidnummer en het recht op de voordelen.

2.8 Wat gebeurt er als mijn dienst geregionaliseerd wordt?

Dan verlies je het recht op de voordelen en wordt je lidnummer gedeactiveerd.

2.9 Heb ik als gepensioneerde ambtenaar nog recht op de voordelen?

Ja, je blijft verder van alle voordelen genieten.

3. VOORDELEN

3.1 Hoe kan ik gebruik maken van de kortingen?

Bij elke aanbieding staat beschreven hoe je van het voordeel kan genieten. De kortingswijze kan verschillen bij ieder voordeel: online met een promocode op een webshop, door het tonen van een kortingbon in een winkel, via een online ticketshop, op vertoon van jouw FeD kaart, etc.

Download hier de handleiding "Hoe kan ik vouchers bestellen?".

3.2 Kan ik op het Benefits at Work platform de voordelen gemakkelijk terugvinden?

De voordelen zijn gerangschikt in categorieën en subcategorieën, en via een zoekfunctie kan je gericht zoeken. Bij elk voordeel is duidelijk omschreven wat precies het voordeel is, wat de voorwaarden zijn, en hoe je van het voordeel gebruik kan maken.

3.3 Waar kan ik terecht als ik een vraag of een opmerking heb over een bepaald voordeel?

Op elke voordeelpagina staan de contactgegevens van de desbetreffende merken / winkels / pretparken. Bij inhoudelijke vragen over de producten, dienstverlening, korting,... kan je dan ook best rechtstreeks bij hen terecht.

3.4 Komen er ook nieuwe voordelen bij?

Regelmatig wordt het programma aangevuld met nieuwe kortingen.

3.5 Ontvang ik een nieuwsbrief met nieuwe voordelen?

Schrijf je in voor de Benefits at Work nieuwsbrief en mis zo geen enkel voordeel. Dit kan bij registratie of in jouw profiel. Elke maand word je vervolgens op de hoogte gebracht van nieuwe en/of uitzonderlijke voordelen. Uitschrijven kan uiteraard op elk moment in jouw profiel.

corporate benefits benelux garandeert dat jouw gegevens vertrouwelijk behandeld worden en niet aan derden worden verstrekt. Omwille van de privacy regelgeving werden de persoonsgegevens en e-mailadressen van de abonnees op de nieuwsbrief van FED+ door FED+ niet doorgegeven aan corporate benefits benelux.

4. FED+ KAART

Download hier jouw digitale FeD kaart.

4.1 Blijft de FED+ kaart geldig?

De in omloop zijnde FED+ kaarten blijven geldig. Je kan ze verder gebruiken om van het voordeel te genieten bij die partners die de voorlegging van de kaart vragen. Nieuwe kaarten kunnen in digitale vorm gedownload worden (e-kaart). Deze kaarten hebben de benaming FeD.

4.2 Wat kan ik doen in geval van diefstal of verlies van mijn kaart?

Dan neemt je best contact op met FED+ via het contactformulier op www.fedplus.be. Vermeld of het gaat om diefstal of verlies en vermeld eveneens je geboortedatum.

4.3 Hoe lang is mijn lidkaart geldig?

De fysieke lidkaart, die uitgereikt werd tot eind oktober 2018, vermeldt geen einddatum. De geldigheidsduur is dus onbeperkt geldig, zolang je federaal ambtenaar bent of gepensioneerd bent als federaal ambtenaar. De e-kaart, die je kan downloaden op het Benefits at Work voordelenplatform, heeft een geldigheidsduur van 1 jaar. Daarna kan je een nieuwe e-kaart printen of downloaden.

4.4 Blijft de dienst FED+ bestaan en waarvoor kan ik daar terecht?

Ja, voor vragen betreffende je lidmaatschap kan je nog steeds terecht bij FED+ via het contactformulier op www.fedplus.be.

5. CONTACT

5.1 Heb je vragen betreffende jouw lidmaatschap?

Neem contact op met FED+ via het contactformulier op www.fedplus.be.

5.2 Heb je vragen betreffende de website, jouw toegang of de voordelen?

Contacteer de Benefits at Work Helpdesk via het contactformulier onderaan de pagina en kies het correcte onderwerp.

5.3 Waar kan ik terecht als ik een klacht heb over de dienstverlening?

Dan kan je hier terecht bij de FOD BOSA. Je kan eveneens contact opnemen met de dienst FED+ van de FOD BOSA, via het contactformulier op www.fedplus.be.

6. GEGEVENS

6.1 Wat doen jullie met de gegevens die ik opgeef?

De gevraagde gegevens worden door corporate benefits benelux uitsluitend gebruikt voor de weergave van de website en diens functionaliteiten. De gegevens zijn onderhevig aan de bepalingen inzake gegevensbescherming en zijn niet toegankelijk voor derden. Onze website gebruikt cookies. Voor meer informatie: Privacy & Cookie Policy.